تور با معرفی جاذبه های گردشگری مشهد

تور رایگان مشهد با معرفی مکان های گردشگری مشهد

تور شهر مشهد , عکس های مکان های گردشگری مشهد , mashhad

تور داخلی ایران :تور رایگان مشهد با معرفی مکان های گردشگری مشهد را در ادامه معرفی مکان های گردشگری ایران برای شما قرار دادم. همانطور که میدانید شهر مشهد هم از نظر زیارتی و هم از نظر تفریحی از مهم ترین شهر های ایران به حساب می آید.

تور رایگان مشهد با معرفی مکان های گردشگری مشهد

معرفی مشهد :

مشهد کلان‌شهری در شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان رضوی است. این شهر در زمان افشاریان، پایتخت ایران بود. مشهد با ۳۲۸ کیلومتر مربع مساحت، دومین شهر پهناور ایران بعد از تهران است و یکی از پرجمعیت ترین شهرهای ایران است.

شهر مشهد مرکز استان خراسان رضوی با ۳۲۸ کیلومتر مربع مساحت، در شمال شرق ایران و در طول جغرافیایی ۵۹ درجه و ۱۵ دقیقه تا ۶۰ درجه و ۳۶ دقیقه و عرض جغرافیایی ۳۵ درجه و ۴۳ دقیقه تا ۳۷ درجه و ۸ دقیقه و در حوضهٔ آبریز کشف رود، بین رشته‌کوه‌های بینالود و هزار مسجد واقع است. ارتفاع شهر از سطح دریا بطور میانگین حدود ۱۰۵۰ متر (حداکثر ۱۱۵۰ متر و حداقل ۹۵۰ متر) است.

تور مشهد

مشهد به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص که در منطقهٔ مرزی بین شمال و جنوب خراسان قرار دارد و هم‌چنین تداخل جبهه‌های مختلف آب و هوایی، دارای آب و هوا و خصوصیات ویژهٔ اقلیمی است و قسمت اعظم دشت مشهد-نیشابور، جزء اقلیم سرد و خشک و قسمتی از دشت مشهد-قوچان، نیمه خشک و سرد و بخش کوچکی از بلندترین ارتفاعات رشته‌کوه‌های بینالود و هزار مسجد جزء اقلیم مرطوب سرد است.
در مجموع شهر مشهد دارای آب و هوای متغیر، اما معتدل و متمایل به سرد و خشک است و از تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های سرد و مرطوب برخوردار است.

از مهم‌ترین سوغات مشهد می‌توان به زعفران، زرشک، نبات، هل، خشکبار، ادویه، قالی و گلیم و نمد، انگشتر فیروزه و عقیق، محصولات چرمی و دیگ‌های سنگی اشاره کرد.

تور مشهد

میلیون ها گردشگر از ایران و کشورهای خارجی خصوصا به خاطر زیارت حرم امام رضا (ع) به شهر مشهد سفر می کنند.

مشهد

حرم امام رضا (ع)

آرامگاه علی بن موسی الرضا (ع) که با نام حرم علی بن موسی الرضا (ع) شناخته می‌شود این مجموعه دربرگیرنده آرامگاه علی بن موسی الرضا (ع)، هشتمین امام شیعیان می باشد. مجموعه حرم امام رضا (ع) از نظر مساحت بزرگترین مسجد و از لحاظ جمعیت دومین در جهان است. از جمله فضاهای مرتبط این مجموعه مسجد گوهرشاد، موزه، دو کتابخانه، چهار مدرسه علوم دینی، گورستان، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، سالن غذاخوری برای زائران، رواق‌های وسیع برای نمازگزاران و چندین ساختمان دیگر می باشد. حرم اما رضا (ع) به تنهایی محوطه‌ای به مساحت ۲۶۷۰۷۹ متر مربع را پوشش می‌دهد و در مجموع که شامل هفت صحن می شود، مساحت آن به ۵۹۸۶۵۷ متر مربع می رسد.

تور رایگان مشهد,مکان های گردشگری مشهد,mashhad

تور رایگان مشهد با معرفی مکان های گردشگری مشهد

تور و معرفی مکان های گردشگری کیش

تور کیش با معرفی جاذبه های گردشگری جزیره کیش

تور کیش , عکس شهر جزیره کیش , kish

تور داخلی در ایران : امروز برای شما تور کیش با معرفی جاذبه های گردشگری جزیره کیش را قرار داده ایم. در این مطلب با معرفی مکان های مختلف گردشگری کیش به همراه عکس یک تور رایگان کیش قرار داده ایم.

تور کیش با معرفی جاذبه های گردشگری جزیره کیش

جزیره کیش :

جزیره کیش یکی از جزیره‌های خلیج فارس و از توابع بخش کیش، شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است. در گذشته، این جزیره را به نام «قیس» می‌خواندند. شکل این جزیره بیضی‌مانند است و در ۱۲کیلومتری کرانهٔ شیبکوه جای گرفته‌است. این جزیره سالانه یک میلیون نفر گردشگر را به خود جذب می‌کند.

جزیره کیش جزیره ای بیضی شکل با محیط ۴۴ کیلومتر می باشد و با طولی در حدود ۱۵٫۴۵ کیلومتر و عرضی حدود ۷٫۵ کیلومتر، مساحتی معادل ۹۰ کیلومتر مربع دارد.
ارتفاع بلندترین منقطه این جزیره حدود ۳۵ متر از سطح دریا می باشد. همچنین جزیره کیش فاقد رودخانه دایمی بوده و تعداد زیادی منابع آب شیرین زیرزمینی دارد.

مسافت بین کیش تا تهران از راه هوایی ۱۰۵۲ کیلومتر، تا بوشهر از راه دریایی ۶۷۵ کیلومتر، تا بندر عباس ۲۵۰ کیلومتر، تا بندر لنگه ۹۰ کیلومتر و تا جزیره هندورابی ۲۸ کیلومتر است. همچنین نزدیکترین بندر ایران به جزیره کیش، بندر چارک می باشد که با این جزیره ۱۸ کیلومتر فاصله دارد.

تور کیش

جزیره کیش یکی از مهمترین مناطق تفریحی و گردشگری در ایران می باشد که در طول سال بسیاری برای تفریح به این منطقه سفر می کنند.

آب و هوای کیش گرم و مرطوب بوده و آب و هوای جزیره تحت تاثیر توده های مختلف هوای شمال غربی و جنوبی قرار داشته و به شکل کلی خشک و کم باران است. بارندگی بیشتر به صورت رگبار و درماه های زمستان اتفاق میفتد.

ارتباط کیش به دو صورت دریایی و هوایی از طریق فرودگاه کیش و بندر کیش انجام می‌شود. پروازهای هوایی، فرودگاه کیش را به بسیاری از شهرهای ایران متصل می‌کنند.

کیش,تور کیش,جاذبه های گردشگری جزیره کیش

شهر حریره کیش

شهر حریره کیش مربوط به سده ۵ تا ۱۰ هجری قمری است که در قسمت شمالی جزیره قرار گرفته است و جز آثار ملی ثبت شده در ایران می باشد. این شهر باستانی یکی از نقاط دیدنی جزیره کیش است و در وسعتى سه کیلومتر مربعی قرار دارد و نمایانگر شهرى بزرگ و آباد در آن زمان می باشد که جمعیت زیادی را در خود جای داده بوده است. در قسمت شمال این منطقه ساختمانهای بندرگاه و دفاتر آن، قابل دیدن است. امروز از این شهر باستانی، نمای از بین رفته  یک شهر وجود دارد که از آن دیواره ها و سقف های به جای مانده است.

کیش,تور کیش,جاذبه های گردشگری جزیره کیش

تور کیش با معرفی جاذبه های گردشگری جزیره کیش

آغاز آموزش نیروهای انتظامی برای انتخابات

شروع آموزش نیروهای انتظامی برای انتخابات

شروع آموزش نیروهای انتظامی برای انتخابات

اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ :با نزدیک شدن به انتخابات تلاش های نیروهای انتظامی نیز افزایش خواهد یافت تا در انتخابات مشکلات امنیتی وجود نداشته باشد. اکنون خبرهایی از شروع آموزش نیروهای انتظامی برای انتخابات منتشر شده است.

به گزارش میهن گرام و به نقل از ایسنا :سردار محمد شرفی در حاشیه همایش کلانتری و پاسگاه‌ها در استان کردستان و در جمع خبرنگاران بااشاره به عملکرد نیروی انتظامی در شش ماه نخست سال، اظهار کرد: با اقدامات نیروی انتظامی شاهد کاهش ۴۴ درصدی در زمینه جرایم خشن و ۱۱ درصدی تجاوز به عنف در سطح کشور بوده‌ایم.

وی افزود: در شش ماه نخست سال جاری با توجه به اقدامات نیروی انتظامی شاهد کاهش ۴ درصدی سرقت و ۹ درصدی سرقت مسلحانه در سطح کشور بودیم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا بیان کرد: این امر به واسطه یک مدل و الگوی مشارکتی بسیار خوب ناجا، ساختارهای امنیتی و نظامی و مردم حاصل شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل اینکه بیشتر سارقان معتادان متجاهر هستند، بعد از دستگیری سارقان مردم نمی‌توانند به اموالشان برسند که این امر مورد مطلوب نیروی انتظامی نیست،  عنوان کرد: در این راستا به دنبال اجرای برنامه‌ای هستیم، که با استفاده از تکنولوژی و ساختارهای بخش خصوصی نرم افزارهایی را طراحی کنیم تا از اموال مردم مراقبت ویژه‌ای شود. تا مردم بیمه شوند و اگر این مراقبت‌ها نتبجه بخش نبود و اموال سرقت شد، مردم بتوانند به اموالشان برسند.

وی اعلام کرد: ما در تلاشیم تا حداقل خسارت شهروندان باز پرداخت شود و امنیت بالا رود که این امر هم مطالبه مقام معظم رهبری  و هم مردم است.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی  با اشاره به اینکه در ایام محرم شاهد رستاخیزی از حضور مردم در مراسمات این ایام هستیم، افزود: ایام محرم ۵۴ هزار نفر از مردم در مساجد، تکایا و حسینه‌ها حضور داشته‌اند.

سردار شرفی با اشاره به برپایی هزار تجمع در ایام سوگواری محرم عنوان کرد: ۸۰ هزار نفر از کارکنان انتظامی و پلیس افتخاری کار تامین امنیت این مراسم‌ها را بر عهده داشتند که در نتیجه اقدامات صورت گرفته این مراسم بدون کوچک‌ترین حادثه امنیتی به پایان رسید.

اخبار انتخابات

انتخابات اسلامی برپایه اخلاق و فرهنگ می باشد

انتخابات اسلامی برپایه اخلاق و فرهنگ می باشد

به گزارش ایسنا(نمایندگی قم)، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی قدس قم با اشاره به سالروز سفر تاریخی و پربرکت رهبرمعظم انقلاب به قم در سال 89 اظهار کرد: معظم‌له در سفر خود به این شهر جهادی مباحثی را در باب مسائل عمومی مردم و وظایف روحانیت و حوزه بیان فرمودند.

انتخابات ریاست جمهوری

امام جمعه قم افزود: در این سفر رهبر معظم انقلاب بر جایگاه قم، جوانان این شهر و سابقه و پیشینه جهانی و نقش انقلابی قم در تاریخ تأکید داشتند قم به‌عنوان یک شهر اسلامی باید الگوی مهمی برای مردم جهان باشد.

وی تصریح کرد: بخشی از سخنان معظم‌له در خصوص حوزه بود و حتی در دیدار اخیر با اعضای شورای حوزه انتظاراتی را بیان فرمودند که از انتظارات مراجع عظام نیز می‌باشد در این باره حوزه باید پاسخگوی نیازهای جامعه و مردم و اخلاقی و معنوی باشد و طبق تأکیدات رهبر معظم انقلاب بتواند روح اخلاق را به جامعه تزریق کند.

اعرافی گفت: مردان و زنان و جوانان همه باید جایگاه واقعی قم را بشناسند و سبک زندگی خود را متناسب با قم که بلدالامین و پایگاه دین و انقلاب است انتخاب کنند در این خصوص همه باید به منویات رهبری توجه داشته باشیم و وظایف خود را در قبال فرمایشات ایشان بدانیم.

امام جمعه قم هم‌چنین اشاره‌ای به فرمایشات رهبری در نشست با نخبگان کشوری کرد و افزود: معظم‌له تأکید داشتند دانشگاه و جوان نخبه ما باید انقلابی باشد و بر پای خود بایستد و بی‌اعتنا به قدرت‌های جهانی بوده و تولید علمی را توسعه دهد.

وی گفت: جوان نخبه ما نباید مرعوب دشمنان و قدرت‌های جهانی شود و در تولید علم تلاش‌های بیشتری را به ثمر بنشاند خوشبختانه جوانان توانسته‌اند شاخصه‌های علمی را در بخش‌های مختلف ارتقاء ببخشند اما لازمه توسعه و شتاب علمی، تلاش روزافزون است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور درباره سیاست‌های انتخاباتی از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: این سیاست‌ها در 18 بند ابلاغ شد که طبق آن انتخابات اسلامی بر اساس اخلاق و فرهنگ غنی اسلامی انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات اسلامی انتخاباتی است که از منابع پاک استفاده شود و در آن افراد اصلح انتخاب شوند در این انتخابات عدالت حاکم است و نظارت دقیقی بر آن انجام می‌گیرد در این باره تلاش شود انتخاباتی انجام شود که برگزارکنندگان و ناظران بر آن الگوئی از انتخاباتی سالم و مردم‌سالار دینی بر پایه اخلاق و ارزش‌های الهی را ارائه کنند.

اعرافی در خصوص عزاداری سیدالشهداء تصریح کرد: امسال در بیش از 100 کشور پرچم‌های عزاداری برافراشته شد ما می‌بینیم که هر سال بر عمق محتوا و شکوه آن افزوده می‌شود.

وی گفت: متأسفانه در ایام عزاداری گروه‌های تندرو با تحریک آل‌سعود و اسرائیلی‌ها معترض عزادارن در چند کشور شدند و عده‌ای را در نیجریه و افغانستان به شهادت رساندند و ساختمان‌هایی را تخریب کردند.

امام جمعه قم تصریح کرد: ما ضمن همبستگی با مظلومان و مصیبت‌دیدگان می‌گوئیم مشعل عشق به سالار شهیدان تنها مختص شیعیان نیست و خداوند از این مشعل پشتیبانی می‌کند.

وی گفت: اسرائیل و سعودی‌ها بدانند که شعار ملت مسلمان ایران و جهان شعار هیهات منا ‌الذله است و ما با فرهنگ حسینی در مقابل مستکبران ایستادگی می‌کنیم.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه درباره وضعیت موصل در عراق افزود: جوانان شیعه و سنی درصدد خاموش کردن فتنه تروریست‌ها در منطقه هستند هرچند آل‌سعود و امریکا و قدرت‌ها در منطقه اجازه نمی‌دهند ریشه فساد و تروریست خشکانده شود امید است به فضل الهی همه توطئه‌های آمریکا و آل‌سعود و اسرائیل خنثی شود.

اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت رعایت اصول مهم در حفظ روابط خانوادگی و اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: امانتداری و صداقت دو اصل مهم که در سلامت خانواده و جامعه است و این دو را در مسیر رشد و تعالی و سعادت قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: در کانون خانواده زن و مرد باید نسبت به هم امین باشند و هیچ‌گاه به یکدیگر خیانت نکنند، چون پایه‌های خانواده را از هم فرو می‌ریزد هم‌چنین در جامعه نیز باید نسبت به صیانت از امانت توجه داشته باشیم.

امام جمعه قم افزود: در جامعه اسلامی نیز بیت‌المال امانتی در دست مسئولان است و احکام شریعت نیز امانتی در دست فقیهان می‌باشد که باید از آن صیانت کنند باید توجه داشت که قاعده امانت‌داری، عقلانی است و هیچ‌کس نباید به امانت دست درازی کند.

وی در خصوص صداقت نیز خاطرنشان کرد: صداقت موجب تحکیم روابط می‌شود و یک اصل مهم در اسلام است که موجب بهبود روابط چه در خانواده و یا در جامعه اسلامی می‌شود.

انتخابات 96

عکس ابوعزرائیل در نبرد آزادسازی موصل

حضور ابوعزرائیل در نبرد با داعش در آزادسازی موصل +عکس

حضور ابوعزرائیل در نبرد با داعش در آزادسازی موصل +عکس

اخبار داعش :یکی از افراد در حال مبارزه با داعش ابوعزرائیل نام دارد که شجاعت او در نبرد با داعش باعث محبوبیت او شده است. اکنون تصاویری از حضور ابوعزرائیل در نبرد با داعش در آزادسازی موصل منتشر شده است.

به گزارش میهن گرام :«ابو عزرائیل» مجاهد مشهور عراقی در جریان عملیات آزادسازی موصل از دست گروه تروریستی داعش از «ابومهدی المهندس» فرمانده میدانی بسیج مردمی عراق استقبال کرد.

ابوعزرائیل، از چهره های بسیار معروف بسیج مردمی در عراق است.

نام اصلی او، «ایوب فالح الربیعی» است. وی در زمان صدام، دستگیر و به اعدام محکوم شده بود، اما پیش از اعدام موفق به فرار شده بود و به همین سبب، مردم، او را ابوعزرائیل می‌خوانند.

وی قبلا استاد تربیت بدنی یکی از دانشگاه‌های عراق بود، ولی با آغاز بحران داعش و پس از فتوای مرجعیت، کار خود را رها کرد و به نیروهای بسیج مردمی ملحق شد.

ابوعزرائیل که برای نخستین بار با «شمشیر» و «تبر» در عملیات آزادسازی تکریت حضور داشت هم‌اکنون از فرماندهان گردان‌های امام علی (ع) از گروه‌های تابع بسیج مردمی است که به دلیل اثبات دلاوری‌های خود در نبرد با داعش بسیار معروف شده است.

ابومهدی المهندس نیز تأکید کرده که این گروه در نبرد آزادسازی موصل نقش اصلی را دارد و از نظر راهبردی، مهمترین گروه در این عملیات به شمار می‌رود.

فرمانده میدانی و جانشین فرمانده نیروهای بسیج مردمی عراق موسوم به الحشد الشعبی با اشاره به اینکه هدف از این عملیات فقط مرکز موصل نیست، بلکه مناطق گسترده ای از اطراف آن را نیز شامل می‌شود، اعلام کرد: در حال حاضر ما به عنوان بسیج مردمی مأمور آزادسازی محور غربی این شهر هستیم… با نیروهای کُرد روابط خوبی داریم… در نبرد با داعش مانند عملیات شکستن محاصره آمرلی و در آزادسازی السعدیه و جلولاء با نیروهای کُرد همکاری داشتیم.

وی درباره نقش مهم و برجسته جمهوری اسلامی ایران در بیرون راندن داعش از خاک عراق گفت: از روز اول اشغال شهرهای عراق توسط عناصر تروریستی وابسته به داعش، جمهوری اسلامی به صورت کارآمد، اساسی و مستقیم در این جنگ بزرگ سهیم بود. درست در زمانی که همه عراق را رها کرده بودند. اگر حمایت جمهوری اسلامی از عراق در زمینه تسلیحات و تجربه نبود، نمی‌توانستیم اراضی اشغال شده را از داعش باز پس بگیریم. برادر عزیر و فرمانده شجاع قاسم سلیمانی نقش برجسته ای در پیروزی در این نبردها داشت. [او] با درخواست دولت عراق آمد. این مسئله درباره حزب الله لبنان نیز صدق می‌کند که از نیروهای عراق به ویژه الحشد از نظر مشورتی، آموزشی و تجربی حمایت کردند.

ابوعزرائیل

داعش