یارانه ۴۵ هزار تومانی فایده ای برای خانوار ندارد

یارانه ۴۵ هزار تومانی فایده ای برای خانوار ندارد

ایسنا نوشت:مهدی تقوی استاد دانشگاه علامه طباطبایی و کارشناس اقتصادی گفت: قانون هدفمندی یارانه ها متاسفانه در کشور به درستی اجرا نشده است و تحت تاثیر این امر شاهد رشد هزینه های تولید بودیم که نتیجه آن رکود تورمی بوده است.

یارانه


وی  همچنین اظهار داشت: پس از اجرا شدن هدفمندی یارانه ها تورم به ۴۰ درصد رسید و رشد اقتصادی به منفی ۳ درصد نزول پیدا کرد و این مسئله سبب افزایش آسیب های اجتماعی در کشور شد.
 
این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: با توجه به اینکه تورم جیب مردم را خالی کرده است، پرداخت یارانه ۴۵ هزار تومانی نه تنها هیچ فایده ای برای خانوار ندارد بلکه در ازای پرداخت این یارانه به قشر ثروتمند باید مالیات به درستی دریافت شود و از محل دریافتی ها به تولید و کالاهای پرمصرف یارانه پرداخت شود.
 
تقوی در پایان ضمن اشاره به این موضوع که یارانه پرداختی می توانست صرف کارهای عمرانی شود تا اشتغال زایی را به همراه داشته باشد عنوان کرد: تیم دولت در حال حاضر باید ناتوانی خود در پرداخت یارانه را با صراحت اعلام کرده و ادامه این روند را متوقف کند تا منابع آزاد شده را در راستای کاهش تورم و حل معضل رکود هزینه کند چرا این امر باعث ایجاد اشتغال و افزایش قدرت خرید می شود.
منبع:ایسنا
خبرآنلاین

یارانه

مدت زمان مناسب برای داشتن رابطه جنسی

مدت زمان مناسب برای داشتن رابطه جنسی

سلامت نیوز: علی رغم باور عموم که همواره طولانی بودن رابطه جنسی واژینال را الگوی مطلوب رفتار جنسی رقم میزنند ، تیم تحقیقاتی محققان امریکایی مرکب از روان شناسان و مشاوران خانواده به این نتیجه رسیده اند که طولانی شدن دخول معمولا تاثیر منفی در ارزیابی کیفیت ارتباط جنسی دارد .

رابطه جنسی

در نظر سنجی به عمل آمده ، طول زمان دخول به شکل زیر از سوی زوجین ارزیابی شده است :

2- 1 دقیقه : خیلی کوتاه
7- 3 دقیقه : قابل قبول
13 - 7 دقیقه : مطلوب
30 - 13 : خیلی طولانی
چنانچه ملاحظه می فرمایید اکثر زوجین جویای رابطه جنسی ماراتون نبوده ! و چنانچه طول دوره دخول از حد معینی تجاوز کند آنرا خسته کننده و عاری از لذت ارزیابی میکنند. ( لازم به تاکید است که اعداد مذکور صرفاً در مورد زمان داخل شدن آلت تناسلی مرد تا هنگام انزال ارائه شده و کل دوره رابطه جنسی را شامل نمیگردد ).

نتایج این تحقیق میتواند امید بخش افرادی باشد که به منظور بالابردن طول دوره دخول بهای گزافی برای خریداری داروهای شیمیایی و یا گیاهی میپردازند. مضافاً اینکه بیمارانی که از زود انزالی و یا ناتوانی جنسی در رنج هستند معمولاً بدون آگاهی از علل و عوامل ایجاد کننده مشکل خود ( علل بدنی و یا روانی ) و بدون بهره گیری از مشاورهای جنسی تنها راه حل موجود برای رفع مشکل را مصرف دارو تشخیص میدهند.

همواره بارها به این مهم اشاره شده است که ارضا نشدن زنان ار طریق دخول طبیعی بوده و اکثر خانم ها از طرق تحریک کلیتوریس ارگاسم را تجربه می کنند.تمرکز بیش از حد بر ارضا شدن همزمان میتواند تاثیرات نامطلوبی بر کیفیت رابطه زناشوئی داشته باشد.

تاثیر تعداد دفعات معاشقه بر زنان
همه از تاثیرات کاهش فعالیت جنسی بر روی مردان تا اندازه ای باخبرند ولی کمتر کسی از تاثیر آن بر بدن زن آگاهی دارد. بیاد داشته باشید که علاوه بر تعداد معاشقه، تغییرات هورمونی و عادت ماهانه نیز در میل جنسی زنان نقش دارد. در این جا به بررسی تفاوت های تاثیر کاهش فعالیت جنسی بر زنان و مردان می پردازیم.

عکس العمل بدن مرد و زن نسبت به کاهش فعالیت جنسی کاملا متفاوت است. زن هرچقدر تعداد معاشقه کمتری داشته باشد، میل و لذت جنسی او کمتر شده و مشکل تر ارضاء می شود برعکس هرچه زنان از لحاظ جنسی بیشتر فعال باشند، علاقه آنها به معاشقه بیشتر خواهد بود.

در یک مقاله دیگر که در کتاب love cycle ذکر شده، گفته شده است تعداد دفعات آمیزش روی تنظیم عادت ماهانه خانم ها نیز موثر است. در این مطالعه عادت ماهانه زنانی که بیشتر از دو بار در هفته آمیزش داشتند منظم تر از کسانی بود که فقط هفته ای یک بار نزدیکی می کردند و زنانی که بندرت معاشقه می کردند، عادت ماهانه خیلی نامنظمی داشتند.

علت این امر افزایش سطح هورمون استروژن در بدن زنان فعال از نظر جنسی می باشد. لازم به تذکر است که فقط معاشقه با جنس مخالف باعث این تغییرات هورمونی می شود و خودارضایی چنین تاثیری ندارد. حتما شما می دانید که قابلیت باروری یک زن تا حد زیادی به منظم بودن عادت ماهانه او بستگی دارد؛ پس زنانی که فعالیت جنسی بیشتری دارند کمتر دچار مشکل ناباروری خواهند شد. از طرف دیگر معمولا هر چه عادت ماهانه نظم بیشتری داشته باشد، سلامت عمومی بدن زن نیز بهتر خواهد بود.

در این مطالعه نتیجه داشتن رابطه جنسی بیش از دو بار در هفته نسبت به تعداد کمتر عبارت بود از : باروری بهتر، استخوان بندی محکمتر، سلامت قلب و عروق، افسردگی کمتر، کاهش خطر ابتلا به ناراحتی های پستان و رحم، کاهش ناراحتی های بعد از یائسگی.
منبع:سایت روان آگاهی

رابطه جنسی

بررسی جن در باور مردم

بررسی جن در باور مردم

جن

جن در باور مردم

ایرانیان

در باور برخی افراد، جن‌ها تنها در شب، تاریکی، تنهایی و در محل‌هایی مانند گرمابه، آب انبار، پستو و ویرانه و بیابان وجود دارند. در باور عامه، جن به شکل انسان است با این تفاوت که پاهایش مانند بز، سم دارد. مژه‌های دراز او نیز با مژهٔ انسان متفاوت است و رنگ موی او بور است. همزمان با زاده شدن هر نوزاد انسان، بین اجنه نیز نوزادی به دنیا می‌آید که شبیه نوزاد انسان است اما سیاه و لاغر و زشت که این موجود را همزاد آن طفل می‌خوانند.

 

بنابر باور برخی، نه تنها باید پیش از ریختن آب جوش روی زمین «بسم الله» گفت، بلکه حتی پیش از ریختن آب سرد، پرت کردن چیزی و هر کاری که می‌تواند به یک موجود فرضی در محل آسیب برساند یا برای او اهانت آمیز باشد (مانند انداختن آب دهان و...) نیز باید «بسم الله» گفت. و ذکر این عبارت برای دور کردن جن‌ها از محل و ایمن ماندن از آسیب احتمالی آن‌ها موثر است. البته عده‌ای نیز متعقدند که ذکر «بسم الله» به تنهایی چاره ساز نیست و حتی نوعی دعوت از آنان محسوب می‌شود و حتماً باید عبارت را کامل و به صورت «بسم الله الرحمن الرحیم» به کار برد.

 

در تهران قدیم عده‌ای از ساکنان را عقیده بر این بود که گاه و بی‌گاه در مواقع معین در حمام‌ها جن‌ها رفت و آمد می‌کنند و با احتیاط قدم به حمام می‌گذاشتند، مخصوصا شب‌ها خیلی با ترس و وهم در حمام وارد شده و خود را شستشو می‌کردند. گویند مظفرالدین شاه از همین‌گونه افراد بود …معی را عقیده بر این بود که جن‌ها گاهی برای اغفال و فریب مردم و کشانیدن آنها به حمام، زودتر از موعد مقرر در بوق حمام می‌دمند … مردم برای رفع و دور کردن اجنه به بعضی عوامل متوسل می‌شدند و از جمله جام چهل کلید و این جام از برنج ساخته شده بود و دسته‌ای داشت که آن را سوراخ می‌کردند و بر چهل پاره برنج یا مس بعضی کلمات را حک می‌کردند، ضمنا بعضی دعاها را به خط خوش به روی جام می‌کندند.[۴]
منبع:بیتوته beytoote.com

جن

دادن هشدار درمورد شیوع ایدز از طریق مقعد

دادن هشدار درمورد شیوع ایدز از طریق مقعد

سلامت نیوز :یک عضو هیات رئیسه مرکز تحقیقات ایدز ایران نسبت به شیوع بیماری خطرناک ایدز از طریق تماسهای جنسی بویژه مقعد در کشور هشدار داد.

کاندوم مردانه

دکتر محبوبه حاجی عبدالباقی در گفت و گو با شفاآنلاین گفت:شمار افراد شناخته شده مبتلا به ایدز در کشور را در حال حاضر حدود 26هزار و 500 نفر بیان کرد و افزود: انتقال ایدز با برقراری رابطه جنسی از طریق مقعد خیلی بیشتر قابل انتقال است.

به گفته وی، درپی برقراری رابطه جنسی از طریق مقعد، احتمال انتقال بیماری ایدز از مرد به زن بیشتر است، حال آنکه انتقال این ویروس با برقراری رابطه جنسی از طریق دستگاه تناسلی از زن به مرد کمتر است.

دکتر حاجی عبدالباقی انتقال از راه دهانی را پائین ترین میزان انتقال ایدز دانست و در عین حال هشدار داد: در صورتی که در دهان فرد مبتلا به ویروس HIV زخم یا خراش هایی وجود داشته باشد خطر انتقال آن افزایش می یابد.

وی گفت: در صورتی که درجریان تماس جنسی، بیرون ریختن ترشحات جنسی رخ دهد از این طریق با جذب مخاط ، خطر ابتلا به این بیماری افزایش می یابد.

به گفته این متخصص بیماری های عفونی، فردی که در رابطه جنسی به عنوان مفعول قرار می گیرد میزان احتمال انتقال ویروس HIV نیز به وی بیشتر می شود.

وی افزود: در شرایطی که افراد مجبور به برقراری تماس جنسی با فردی هستند استفاده از کاندوم اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی با بیان این که نحوه استفاده صحیح از کاندوم حتمأ باید یاد گرفته شود، تاکید کرد: بهتر است تا حد امکان با افراد نا شناخته به هیچ عنوان رابطه جنسی برقرار نشود.

استاد رشته عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: در صورت برقراری تماس جنسی با فردی ناشناخته حال بدون استفاده از کاندوم یا پاره شدن آن حین رابطه فرد باید خیلی سریع به مراکز مشاور بیماری های رفتاری مراجعه کند.

وی مهم ترین مسئله برای جلوگیری از ابتلا به ویروس HIV را خویشتنداری جوانان دانست و گفت: جوانان باید بدانند در مقابل درخواست های متعددی که به آنان می شود چطور ایستادگی ومقاومت کنند.

استاد رشته عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران به والدین توصیه کرد با فرزندان خود رابطه دوستانه و صمیمی برقرار کنند تا در صورت ایجاد هر گونه مشکلی بتوانند به راحتی به آنها راهنمایی بدهند.

به عقیده این استاد دانشگاه، برای آنکه جوانان خودشان را در شرایط پرخطر و در معرض ابتلا به این بیماری مزمن و مهلک قرار ندهند باید آموزش هایی به زبان ساده را فراگیرند.

وی با بیان این که جوانان باید قدرت نه گفتن را یاد بگیرند، هشدار داد: در مهمانی یا پارتی ها استفاده از مواد روان افزا، قرص های روانگردان، مشروبات الکلی و مواد مخدر منجر به از دست دادن قوه فکر و عقلانیت جوانان می شود.

دکتر حاجی عبدالباقی گفت: والدین باید بدانند که با امر و نهی و تنبیه کردن فرزندان به نتیجه مطلوبی نخواهند رسید و با این کار ممکن است مشکلات خود وفرزندانشان بیشترشود.
منبع:شفا آنلاین

کاندوم زنانه

حداقل سن ازدواج موقت برای دختران

حداقل سن ازدواج موقت برای دختران

سلامت نیوز: در ماده‌ ۱۰۷۵ قانون مدنی‌ ازدواج موقت در قوانین ایران به رسمیت شناخته‌ شده‌است. شرایط و ارکان اساسی نکاح منقطع (ازدواج موقت) عبارتند از شرایط صحت نکاح دائم به اضافه‌ تعیین مدت مشخص و تعیین مهر معین برای زن. موانع ازدواج موقت نیز همان موانع نکاح دائم هستند. در نکاح دائم عدم وجود مهر یا ذکر نشدن مهر جایز است‌ اما در نکاح منقطع‌ عدم وجود مهر موجب بطلان عقد می‌شود. قانون بر وجود و مشخص بودن مهریه‌ زن در ازدواج موقت تاکید فراوان کرده و مطابق مواد ۱۰۹۵ تا ۱۰۹۸ قانون مدنی ترتیباتی داده که مهریه‌ زن در ازدواج موقت به هر ترتیب به وی تسلیم شود. زن پس از جاری شدن عقد مالک مهر می‌شود و اتفاقاتی چون فوت زن در زمان ازدواج‌ عدم نزدیکی شوهر با وی تا اتمام مدت عقد و بخشیدن زمان عقد از طرف شوهر مهر را ساقط نمی‌کند.

ازدواج موقت

مشکلات نداشتن دفتر صیغه
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه قانون، در صورت عدم نزدیکی در زمان ازدواج‌ شوهر موظف به پرداخت نصف مهر است اما در صورت امتناع همسر از پرداخت مهر، درخواست الزام وی از دادگاه مشروط بر اثبات وجود نکاح منقطع خواهد بود. در مواردی که زوجین خود یا توسط عاقدین فاقد دفتر صیغه را جاری می‌کنند و مدرک کتبی معتبر بر آن نزد زوجه موجود نیست،‌این اثبات کاری دشوار است.


ضرورت رضایت پدر
مطابق قانون در نکاح دختر باکره اعم از منقطع و دائم‌ اجازه‌ پدر یا جد پدری لازم است. در صورت امتناع غیرموجه پدر از دادن اجازه‌ عدم حضور پدر در محل و غیرممکن بودن استیذان‌ دختر می‌تواند با معرفی مرد مورد نظر و شرایط نکاح از دادگاه مدنی خاص درخواست اجازه‌ ازدواج کند. در حال حاضر بسیاری از دفاتر و عاقدان، به دستاویز فتاوی برخی مراجع تقلید، صیغه‌ ازدواج موقت دختر بالغ را بدون اجازه‌ پدر نیز جاری می‌کنند.


سن ازدواج موقت
در (مواد ۱۰۴۳ و ۱۰۴۴)قانون مدنی سن نکاح برای دختر نیز همانند ازدواج دائم ۱۳ سال است.


نداشتن حق نفقه
به تصریح ماده‌ ۱۱۱۳ قانون مدنی‌ «درعقد‌‌انقطاع زن حق نفقه ندارد مگر اینکه شرط شده باشد یا آنکه عقد مبنی بر آن جاری شده باشد.» اما حتی در صورت شرط نفقه‌ ترک انفاق شوهر عمل مجرمانه نیست و زن تنها می‌تواند از دادگاه الزام شوهر به دادن نفقه را درخواست کند.


زوجین از هم ارث نمی برند
مطابق ماده ۹۴۰ قانون مدنی «زوجین‌ که‌ زوجیت‌ آن‌ها دائمی‌بوده‌ و ممنوع‌ از ارث‌ نباشند از یکدیگر ارث‌ می‌برند.» لذا مفهوم ماده آن است که در نکاح منقطع‌ زوجین از هم ارث نمی‌برند.


عدم ثبت ازدواج موقت باعث تضییع حقوق فرزندان است
فرزندان حاصل از ازدواج موقت‌‌ مشروط بر ثبت شدن قانونی و محضری ازدواج‌ حقوقی درست همانند فرزندان حاصل از ازدواج دائم دارند‌ یعنی فرزندان مشروع پدر شناخته می‌شوند‌ پدر موظف به دادن نفقه و نگهداری آنان است و از پدر ارث می‌برند. اما مسئله‌اینجاست که با توجه به عدم ثبت محضری ازدواج موقت در اکثر موارد، جاری شدن صیغه‌ آن توسط زوجین یا عاقدان گمنام و فاقد دفتر، اثبات نسب برای فرزند حاصل از ازدواج موقت بسیار مشکل و اکثرا غیرممکن خواهد بود. در حال حاضر به وفور شاهد بی‌شناسنامه ماندن‌این فرزندان یا تضییع حقوق آنان مانند ارث هستیم.


ازدواج موقت با زنی که شوهرش غائب است
برای روشن شدن‌این مطلب به بیان نظر برخی مراجع عظام درباره ازدواج موقت با زنی که شوهرش غائب است، می‌پردازیم.
دفتر حضرت آیت ا... العظمی‌خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی): تا زمانی که در عقد شوهرش باشد، هر چند سال غائب باشد، ازدواج با‌ایشان جایز نیست؛ بله اگر بین زن و شوهر اختلاف وجود دارد و شوهر راضى به طلاق نیست و ادامه‌این زندگى موجب عسر و حرج و مضیقه است و زن نمى‏‌تواند‌این شرایط را تحمل نماید، مى‏تواند به یکى از نمایندگان حاکم شرع که اجازه در‌این خصوص دارد، مراجعه کند تا پس از احراز موضوع (با شرایط شرعى و قانونى)، صیغه طلاق را جارى نمایند و پس از اجراى طلاق و سپرى شدن عدّه، مى‌توان با او ازدواج نمود.


دفتر حضرت آیت ا... العظمی‌سیستانی (مدظله العالی): جایز نیست.


دفتر حضرت آیت ا... العظمی‌مکارم شیرازی (مد ظله العالی): در صورتی که طلاق نگرفته باشد ازدواج کردن با او جایز نیست.


ازدواج موقت با زن کافر شوهر دار
هر ملت و مذهبی برای ازدواج و زناشویی، عقد و نکاح خاص خود را دارد و اسلام عقد و نکاح همه ادیان و ملت‌ها اعم از مسیحی، یهودی، بودایی، هندو، بت پرست، مادیگرا (کمونیست) و … را محترم شمرده است و فرزندان حاصل از چنین ازدواج‌هایی را حلال زاده می‌داند. بنا براین اگر زن کافر و مرد کافر طبق آیین خود با هم ازدواج کرده باشند، اسلام‌این ازدواج آنان را معتبر دانسته و آنان را زن و شوهر می‌داند و از آن جا که ازدواج دائم و موقت با زن شوهردار از نظر اسلام حرام و باطل است، از نظر حکم اسلامی‌نمی‌توان با زن کافری که شوهر دارد ازدواج موقت کند، مگر آن که به هر دلیلی از شوهر خود طلاق بگیرد، بعد از سپری شدن عده طلاق می‌شود با او ازدواج موقت داشت.


تمدید صیغه موقت
اگر کسی بخواهد عقد موقت همسرش را تمدید کند پیش از تمدید باید عقد قبلی تمام شده باشد یا مدت باقیمانده توسط شوهر بخشیده شده باشد. پس اگر مثلاً یک ماه عقد کرده باشند و بعد از مدتی بخواهند مدت را بیشتر کنند باید یک ماه از تاریخ آن گذشته باشد یا در صورتی که یک ماه نگذشته مدّت باقیمانده از طرف شوهر بخشیده شود و اگر مدت تمام شده (و زن با کس دیگری عقد نکرده است) پس جایز است بدون گذراندن دوران عدّه با همان شوهر سابق خود عقد موقت جدید داشته باشد.


جدا شدن زن و شوهر در ازدواج موقت
در ازدواج موقتی که مدت آن طولانی است (مثلا عقد موقت ۹۰ ساله خوانده شده باشد) بدون طلاق نمی‌توان از یکدیگر جدا شد بلکه باید نسبت به پرداخت مهریه قبل از طلاق اقدام کرد.


اما در ازدواج موقتی که طولانی مدت نیست، در آن صورت با بخشیدن مهلت توسط مرد آن ازدواج فسخ خواهد شد زیرا از نظر اسلام جدایی در ازدواج موقت به یکی از دو طریق زیر امکان‌پذیر است:
الف- تمام شدن مدت ازدواج موقت که در هنگام عقد تعیین شده است.
ب)- بخشیده شدن مدت باقی مانده از طرف مرد.
بر‌این اساس اگر مرد مهر تعیین شده را پرداخت کرده باشد و عقد وی از جمله عقدهایی است که مدت آن طولانی نیست، می‌تواند با بخشیدن مدّت باقیمانده از همسر موقت خود جدا شود. اما اگر عقدی است که مدت آن طولانی است،‌این ازدواج دائم محسوب می‌شود و با بخشیدن مدّت باقیمانده از همسر خود جدا نمی‌شود بلکه برای جدا شدن نیاز به طلاق دارد. در ضمن اگر زن به شرط‌این که تا آخر عمر در کنار هم باشند حاضر به ازدواج موقت شده و مرد چنین شرطی را قبول کرده است باید به عهدو‌پیمان عمل کند و باید رضایت همسر خود را فراهم سازد و گرنه در پیشگاه خداوند به همسر خود مدیون است.
منبع:روزنامه قانون

ازدواج موقت